Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

onsdag 6. desember 2017

6. desember

Helge Artelius, nok en svenske (!), f. 1895, d. 1989. Han illustrerte bøker, tidsskrifter og julemagasiner og det ble også laget en del julekort av hans tegninger.

Dette er utgitt på Mittet og er poststemplet 20.12.1951 og den gangen var portoen 15 øre.

Det må ha vært et godt kongleår ut fra dette treet å dømme! Men hva er det runde som er midt oppe i treet der? Et fuglerede? Midt på vinteren? Den lille fuglen ser jo litt forstyrret ut, men da tror jeg sannelig den er litt forstyrret på mange områder... Og månen var jo en riktig blidfis! (med kløft i haka!)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar