Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

fredag 14. oktober 2016

Staffan Stlledräng og Apalgrå

Se hva som kom i posten i dag!!! I fjor til jul fikk jeg jo denne ridende Lucia'en fra Lille Gubben:


Jeg forelsket meg deretter i Staffan Stalledräng, det er en skikkelse som ikke nevnes noe særlig i Norge, men han er egentlig Den Hellige Stefan, han var tjener hos Herodes den store og han var den første som så Betlehemsstjernen. Så egentlig har han jo ikke noe med Lucia å gjøre, hans dag, Stefanusdagen, er 2. juledag, men de passer nå godt sammen da!



Figuren er 21 cm høy og veier 1,2 kilo! Ikke småtterier med andre ord!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar