Jeg samler på litt av hvert - postkort, glansbilder, fløtemugger,
russiske matrushkadukker, små hestefigurer og fuglefigurer.
Her vil jeg vise frem noe av det jeg har i mine samlinger.

lørdag 6. august 2016

To røde, en gammel og en ny

Den nye røde er min, den fikk jeg av Lille Gubben i Mora sommeren 2014 og den gamle er hans,  han fikk den av sin mor for mange år siden, også den er kjøpt i Mora. Her er min:



Og her er Lille Gubben sin:



Alle ekte dalahester har et merke under som viser at de er nettopp det, men også dette har endret seg opp gjennom årene. Her er merket på min røde: (de er like på de andre hestene også)


Og her er merket på Lille Gubben sin:


Merkene er ganske ulike, men jeg er temmelig sikker på at de er laget på samme fabrikken.

Her er begge sammen og her er det tydelig å se at rødfargen på Lille Gubben sin er mye lysere enn på min. Min hest står til høyre på bildet og Lille Gubben sin til venstre:


Jeg var overbevist om at Lille Gubben sin var adskillig større enn min, men de er jo akkurat like store! 13 cm høye og min kostet 255,-. 

Jeg var forøvrig sikker på at jeg hadde en blå, men det hadde jeg altså ikke... Spørs om det ikke blir med noen hjem om vi drar dit neste sommer også....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar